Презентация на тему диета на английском языке
Инфоурок
›
Иностранные языки
›Презентации›Презентация по английскому языку по теме : “Здоровое питание”
Описание презентации по отдельным слайдам:
1 слайд
Описание слайда:
HEALTHY FOOD
2 слайд
Описание слайда:
All food is made up of nutrients which our bodies use. There are different kinds of nutrients: Carbohydrates Proteins Fats Vitamins Minerals Вся пища состоит из питательных веществ, которые наш организм использует. Существуют различные виды питательных веществ: Углеводы Белки Жиры Витамины Минералы
3 слайд
Описание слайда:
Different food contain different nutrients!
4 слайд
Описание слайда:
Before we cut down on fat, sugar and salt, we have to know a bit more about the kind of these things might be in. Прежде чем мы сократим употребление жира, сахара и соли, мы должны знать немного больше о том, какие из этих вещей могут быть.
5 слайд
Описание слайда:
The biggest problem comes when these things are hidden in other foods: biscuits, crisps, sausages, meat pies, soft drinks and so on. Самая большая проблема возникает, когда эти вещи скрываются в других продуктах в печенье, чипсах, колбасах, мясных пирогах, безалкогольных напитках и так далее.
6 слайд
Описание слайда:
Another thing to know is, for example, that we do need fat to live, it’s an essential part of our diet and physically we couldn’t exist without it. But we all know that to eat much fat is bad for our health. Также нужно знать, что нам нужен жир, чтобы жить, это неотъемлемая часть нашего рациона и физически мы не можем существовать без него. Но все мы знаем, что съесть много сала вредно для нашего здоровья.
7 слайд
Описание слайда:
There are fats that are good for us and fats that are bad for us. Eating less of the bad ones and more of the good ones can actually help us to live longer! Есть жиры полезные для нас и вредные. Нужно употреблять меньше вредных жиров и больше полезных. Это может помочь нам жить дольше!
8 слайд
Описание слайда:
Bad fats, found in animal productions, like red meat, butter and cheese. Вредные жиры содержатся в животных продуктах, таких как – красное мясо, масло и сыр.
9 слайд
Описание слайда:
Friendly fats are fats found naturally in foods like nuts and seeds, olives, avocados and fish. Полезные жиры содержатся в натуральных продуктах питания таких как – орехи и семечки, оливки, авокадо и рыбе.
10 слайд
Описание слайда:
More and more people feel strongly about the way; their food is produced. Nowadays so much of the basic food we eat-meat, fish, fruit and vegetables – is grown using chemicals. Все больше и больше людей уверены, что их пища обрабатывается. В наше время так много основной пищи, которую мы едим – мясо, рыбу, фрукты и овощи – выращиваются с использованием химических веществ.
11 слайд
Описание слайда:
Today there is another problem. It is modified food, which is cheaper that ordinary one. There is a rumour that such food can cause cancer and other problems. Сегодня есть еще одна проблема. Это модифицированные продукты питания, которые дешевле, чем обычные. Ходят слухи, что такая пища может вызвать рак и другие проблемы.
12 слайд
Описание слайда:
The food we eat depends on lots of things. Taste is a big factor. Culture, religion and health also play a part in what food we eat. Advertising and social factors also have a big influence. От пищи, которую мы едим, зависит многое. Вкус является главным фактором. Культура, религия и здоровье также играют роль в том, что мы едим. Реклама и социальные факторы также имеют большое влияние.
13 слайд
Описание слайда:
Finally, there are three main messages to follow for healthy eating: Наконец, существуют три основных предписания, чтобы следовать здоровому питанию:
14 слайд
Описание слайда:
Firstly, we should eat less fat. Secondly, we are to cut down on sugar and salt. Thirdly, we must eat more fresh fruit and vegetables. Во-первых, мы должны есть меньше вредного жира. Во-вторых, мы должны сократить потребление сахара и соли. В-третьих, мы должны есть больше свежих фруктов и овощей.
15 слайд
Описание слайда:
BE HEALTHY
Выберите книгу со скидкой:
БОЛЕЕ 58 000 КНИГ И ШИРОКИЙ ВЫБОР КАНЦТОВАРОВ! ИНФОЛАВКА
Инфолавка – книжный магазин для педагогов и родителей от проекта «Инфоурок»
Курс повышения квалификации
Курс профессиональной переподготовки
Учитель английского языка
Курс повышения квалификации
Найдите материал к любому уроку,
указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
также Вы можете выбрать тип материала:
Общая информация
Номер материала:
ДБ-385686
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Источник
Список используемых ресурсов:
Кузовлев В.П. Английский язык: Учебник для 9
класса/В.П.Кузовлев. – 7-е изд., М.: «Просвещение»,
2007.
Кузовлев В.П. Рабочая тетрадь к учебнику для
9 класса/В.П.Кузовлев.– 7-е изд., М.: «Просвещение»,
2007.
Кузовлев В.П. Английский язык:Книга для
учителя к учебнику для 9 класса/ В.П.Кузовлев.–
7-е изд., М.: «Просвещение», 2007.
Кисунько Е.И, Музланова Е.С. Устные темы,
диалоги и упражнения по английскому языку к
учебнику В.П. Кузовлева для 9 класса М.: «Экзамен»,
2004.
https://www.danilova.ru/storage/present.htm
https://images.yandex.ru
https://www.shuterstock.com
Оборудование: персональный компьютер,
мультимедийный проектор и мультимедийный экран;
презентация Microsoft Power Point по теме урока.
Прогнозируемый результат: учащиеся
смогут написать советы по здоровому питанию
,актуализировать знания изученного лексико –
грамматического материала, научаться делать
выводы и отстаивать свою точку зрения.
Обоснование использования мультимедийных
средств:
Использование информационно-коммуникационных
технологий повышает эффективность и качество
обучения, создает информационную и методическую
базы для изучения иностранного языка, мотивирует
учащихся к изучению иностранного языка,
способствует оптимизации учебного процесса,
многократно разнообразит виды заданий и
вариантов, форм и режимов работы.
Регулярное использование
информационно-коммуникационных технологий на
уроках и во внеучебной самостоятельной
деятельности учащихся намного повышает
эффективность обучения предмету, учит ребенка
социальной компетенции; таким образом,
использование ИКТ в обучении иностранному языку
весьма результативно.
Применение ИКТ в рамках данного урока не строго
обязательно, но повышает его эффективность,
позволяет легко изменять виды деятельности и
формы работы на уроке.
Цели урока:
- познавательный аспект – к концу урока
учащиеся будут готовы к составлению
путеводителя по здоровому питанию; - развивающий аспект – развитие способности
к комбинированию и трансформированию речевых
единиц, способности осуществлять продуктивные
речевые действия на английском языке; развивать
навыки интерактивного чтения, умения делать
выводы; - воспитательный аспект – создать условия
для формирования здорового отношения к здоровью,
развивать умение работать в группе,
воспитывать чувство уважения мнения товарища; - учебный аспект – совершенствование
речевых компетентностей, развитие навыков
чтения, аудирования и письма.
Задачи урока:
- закрепить и активизировать изученные
лексические единицы и грамматические структуры
в чтении, устной и письменной речи; - подготовиться к выполнению мини-проекта по теме
«Healthy eating»; - провести контроль знаний изученного лексико-
грамматического материала.
ХОД УРОКА
I. Организационный момент (Приложение
1. Слайд 2)
– Hello, dear friends! Glad to meet you!
At this lesson we are going to continue working at our topic “Healthy living guide”,
but the main thing we are going to discuss today is “Healthy diet”. Today at our
lesson we shall discuss problems of healthy eating, you will learn how to eat well in
order to be healthy.
You will do some exercises, practice in reading and speaking and by the end of the lesson
you will do the test about healthy diet.
II. Основной этап урока
1. Речевая разминка
– Now look at the screen and complete the sentences you see there. There
are some words which you can use in your sentences. (Приложение
1. Слайд 3)
2. Фонетическая зарядка
– Let’s get to the seven important things that are in food and help people to be
healthy, strong and energetic. (Приложение 1.
Слайд 4)
3. Аудирование
– Now I want you to open your exercises-books and write three words: vitamins,
carbohydrates, and protein.
– Now listen to the text! Try to find the answer to the following question: “From what
food do we get these things?”
– Write it in your exercises-books while listening!
TEXT
– What should young people eat if they want to be fit and healthy?
The most important thing is balance and variety. When you’re training, your body
needs lots of different things so you must eat different kinds of food. You should eat
lots of fresh fruit and vegetables because they give you lots of vitamins, especially
Vitamin C which is important.
You should also eat enough food with carbohydrates, because when you’re training you
need a lot of energy. You should eat bread, potatoes and pasta. All these things give you
carbohydrates. But you mustn’t eat too many sweets or chocolates because you’ll put on
weight and they’re bad for your teeth.
Finally, protein is important when you’re training. For protein you must eat meat and
vegetables, like beans. You should also eat plenty of eggs and milk. Eggs and milk also
give you calcium which is important for your bones.
One other thing – you must eat regularly every day. You mustn’t eat your meals at
different times, for example, or eat a lot one day and a little the next.
You should also have a good breakfast and you shouldn’t eat too much before training,
it’s very bad for you. When you’re training, you must never smoke cigarettes!
– What have you written down? Let’s check! Have you written everything? Give
you marks on your own. But be honest, please! (Приложение
1. Слайд 5)
4. Повторение грамматического материала
(повелительное наклонение, степени сравнения
наречий)
– In American and British schools students have health classes where they get to know
about keeping fit and nutrition (healthy eating). They get some tips on the matter. Look
at some of them. (Приложение 1.
Слайд 6)
– Can you add some more?
5. Чтение с извлечением конкретной информации
– Now read the given text about healthy diet and answer the question “
Why are they so important?” There are some useful prompts on the slide. (Приложение 1. Слайд 7)
TEXT
1) Food gives us
energy, makes us grow and helps to stay healthy. We need to eat something from all the
food groups every day. Fruit and vegetables, cereals and grains, fats and sugar, meat and
protein and dairy (молочные продукты).
2) Fruit and
vegetables give us lots of vitamins and minerals and help us grow and stay healthy. We
should eat five portions of fruit and vegetables every day. A portion is one piece of
fruit, a serving (блюдо) of vegetables or a glass of juice.
3) Cereals and grains are
things like bread, rice, potatoes and noodles. These foods give us the energy we need.
Half of what we eat every day should come from this group.
4) Fats and sugars are
things like oils, biscuits, sweets, chocolate and ice cream. These foods give us energy
and are important for our nervous system. But too much of this food can make you fat and
can be bad for your teeth. You should not eat more than two sweet or fatty things a day.
5) Meats and proteins are
foods like chicken, fish, duck, eggs, nuts, beans and tofu. These foods give us important
minerals and help us to build and repair our bodies. We need to eat a little of this food
every day (about 10% of our food).
6) Dairy foods are things
like milk, yoghurt and cheese. These foods give us calcium
(кальций) which helps to make our teeth and bones strong. You should eat some of
these foods every day, but you can also get calcium from spinach
(шпинат) and dried fruit (сухофрукты).
6. Обсуждение
– Now let’s discuss why it’s important to еat all the seven important
things.
Опоры из картинок, схем и речевых клише
помогают учащимся закрепить и активизировать
изученные ЛЕ в устной речи.
7. Объяснение домашнего задания. At home you should write
your own guide to healthy eating
III. Заключительный этап урока
Учитель оценивает работу учащихся,
комментирует оценки.
– I’m pleased with your work at our lesson. I’m sure you know now how to eat well
in order to be healthy, strong and active. Good-bye!
Источник
План-конспект урока английского языка с презентацией.
Тема урока: « Healthy food and how to be healthy» ( « Здоровое питание и как быть здоровым» )
УМК: «New Millennium English»
Класс: 6
Цели урока: развивать коммуникативные навыки учащихся, совершенствовать лексические навыки в употреблении слов по теме «Здоровый образ жизни»,
воспитательная: воспитывать стремление к здоровому образу жизни, показать важность здорового питания,
развивающая: развивать умение делать выводы, давать оценку происходящему.
Оборудование: интерактивная доска, компьютер, магнитофон, раздаточный материал.
Ход урока
I. Организационный момент.( Разговор учителя с классом и определение темы урока )
T: – Good morning, children! I am very glad to see you. How are you?
P:- We are fine, thank you. And how are you?
T:- I am fine too. Thank you.
Today we will speak on the topic « Healthy food and how to be healthy».We will discuss how food, sports help us to be fit, healthy and strong. ( Слайд 1 )You will know something interesting and new for you. I hope that our cooperation will be important and useful for you and for me.
II. Фонетическая зарядка.
T: There are exercises that are useful not only for your body but also for your tongue. Now look at the pictures and read the words in the triangle.( Слайд 2 )
Food, healthy, unhealthy, oranges, eggs, crisps, apples, tomatoes, chicken, pears, honey, fish, cola, cheese, popcorn, hamburgers, yogurt, nuts, cake, salad, hot dog, chocolate, carrots, cabbage, spaghetti . ( Дети повторяют за учителем, затем учитель просит учеников прочитать эти слова.)
III.Речевая зарядка( Дети отвечают на вопросы ):
T: Which is your favourite food? Make a list of six things.
( Слайд 2 )
Which food do you think is healthy? Which food is not healthy ( unhealthy) ? Write the words from your list in two columns.( Слайд 3 )
( Дети вписывают слова в таблицу. )
IV. Аудирование.
Now you will listen to the beginning of a TV show. Answer the questions: What is the name of the show? What is it about?( Приложение 1 )
( Дети отвечают на вопросы: The name of the show is « Healthy kids».The show is about healthy and unhealthy food.)
V. Введение новых лексических единиц.
T: Now look at the table and read the titles of the columns. ( Слайд 4 )
Ученики записывают слова в словари: empty, cereals crisps, pasta.
T: What word do you think goes into each category? Write the numbers 1- 8 in your exercise books and complete the table with the words from the box.( Слайд 4 )
Keep you healthy | Give you energy | Help you to grow and make you strong | Empty foods | bread eggs meat nuts sweets fruit crisps vegetables | |
1… 2… | Cereals 3… pasta 4… | Cheese 5… 6… fish | 7… cola 8… |
( Чтобы проверить правильно ли заполнена таблица, дети слушают аудиозапись.) ( Приложение 2 )
T: Now listen to the second part of the TV programme and check the table.( Слайд 4 )
VI. True or false ? ( «Верно-неверно» )
T: Read the sentences and say whether they are true or false.( Слайд 5 )
- All foods are good for you.
- Vitamins and minerals help you to keep healthy.
- Fruit and vegetables are full of sugar and fat.
- Sweets, crisps and cola keep you healthy.
- You should eat a variety of foods to stay healthy and grow big and strong.
VII. Активизация употребления модального глагола should и лексики урока.
T: Now let s make up some tips. What should you do to be healthy? What should not you do ? ( Слайд 6 )
We should …
We should not…
VIII: Работа в парах ( практика в употреблении вопросительных предложений по теме урока )
T: Ask questions to find how healthy your friend is.( Слайд 7 )
Score your numbers ( Слайд 8 ). Give advice to your friend.
IX. Домашнее задание:
T: Your homework will be to write a poster « How to be healthy».
X. Подведение итогов урока:
T: Our lesson is over and it is time to see what results are. And now I hope that you will follow a healthy way of life. Thank you for your work. Good bye.
Приложение 1
(TAPESCRIPT- аудиозапись текста )
Host: Hello. Welcome to this week s TV show « Healthy kids». In our show you will learn about healthy and unhealthy food: which food is good for you, and which is not so good? You will learn about foods which make you healthy…
2nd kid: …foods which make you strong,…
3rd kid:… foods which help you to grow and give you energy.
Host: Now we are going to interview people at the supermarket and ask them what they buy and why. Stay with us after the commercial.)
Приложение 2
(TAPESCRIPT- аудиозапись текста )
Host: Hello. You are with « Healthy Kids» again. We are going to the supermarket to interview some people there. Excuse me. Could you answer our questions, please.
Old woman: Yes.
Host: What kind of food do you usually buy at the supermarket?
Old woman: Well, normally I buy fruit: apples, bananas, and vegetables: salad, tomatoes, garlic, onions and carrots.
Host: Could you tell us why?
Old woman: I like them. They are full of vitamins and minerals.
Host: Thanks for talking to us. She is quite right. Fresh fruit and vegetables help us
2nd kid: Excuse me. Could you tell us what food you usually buy here?
Girl: OK, I like cereals, nuts, crisps and chocolate. So I buy them and eat them every day.
2nd kid: Right, cereals, bread and nuts are good for you. They give you energy. But did you know that sweets and crisps are empty foods? They are full of sugar and fat. They are not good for you.
Girl: Really? I did not know that.
2nd kid: So watch « Healthy Kids » and stay healthy. Thank you…Excuse me. What do you usually buy at the supermarket?
Young man: I buy eggs and cheese for breakfast. And I also like meat and fish.
2nd kid: Thank you. Eggs, meat and fish help you to grow and make you strong.
3rd kid: I see a boy over there and I would like to ask him our last question…Excuse me.What do you buy at the supermarket?
Boy: Mmmm….Crisps. Coca-Cola. Pepsi-Cola. Popcorn, sweets and chewing gum.
3rd kid: Did you know these are empty foods which are not good for you? In fact, they can be bad because we often eat them in place of healthy foods.
Boy: I do not care. I enjoy eating them. They are yummy.
Healthy Kids: OK. But remember that to stay healthy and to grow big and strong, you should eat a variety of goods. Stay with us and you will learn…)
Источник
Описание презентации по отдельным слайдам:
1 слайд
2 слайд
Описание слайда:
Food can be divided into different groups. We need to eat from each of the groups to stay healthy.
3 слайд
Описание слайда:
It is important that we eat the right amounts of food from each of the groups. It’s a bit like building blocks – we have to balance the blocks carefully to make sure we get the correct nutrients, otherwise the body will not work properly.
4 слайд
5 слайд
Описание слайда:
Potatoes Pasta Cereal Rice Bread Noodles You can increase your carbohydrates by: always having a breakfast having thick sliced toast like whole grain bread eating brown rice or pasta having boiled potatoes rather than chips which are cooked in fats
6 слайд
Описание слайда:
FRUITS Apples Bananas Grapes Peaches Strawberries Oranges Kiwi VEGETABLES Peas Carrots Onions Cabbage Spinach Cauliflower Lettuce Turnip Broccoli You can increase your vitamins and minerals by: drinking a class of pure fruit juice with breakfast eating fruit rather than sweets as a snack having a fruit salad for dessert eating two servings of vegetables or salad for your evening meal
7 слайд
Описание слайда:
Milk Cheese Yoghurt Fromage frais You can increase your calcium by: taking a cereal for breakfast with extra milk having a yoghurt after your evening meal adding a matchbox size piece of cheese to your pack-lunch box
8 слайд
Описание слайда:
Chicken Lentils Beans Meat Soya Fish Eggs You can increase your protein by: choosing lean meat or chicken eating at least two servings of fish a week having beans or lentils with meat or as a meat free meal
9 слайд
Описание слайда:
FATS Cheese Margarine Whole Milk Butter Fat on Meat and Poultry HIDDEN FATS AND SUGAR Cake Sweets Biscuits Ice-Cream Crisps Fizzy Drinks Fast Foods – Chips, Fried Rice
10 слайд
Описание слайда:
Think Before You Eat! We need to make sure we eat a balanced diet so that the body gets all the nutrients it requires. By making just a few small changes to what we eat, we can help our body grow, and protect it against future illness. Remember we are what we eat – so think before you eat!
11 слайд
Описание слайда:
Breakfast is the most important meal of the day. It helps replace energy your body uses while sleeping. Breakfast suggestions: cereal with milk and chopped bananas experiment with eating different types of bread, brown wholegrain bread, French bread, Naan, Ciabatta or plain bagels freshly squeezed fruit juice
12 слайд
Описание слайда:
70% of the body is made up of water. We should drink between 8-10 cups of water a day. More when we exercise or in hot weather. Carbohydrates contain lots of fibre which helps the body get rid of waste products. You should eat at least 5 portions of fruit and vegetables a day. Remember frozen, canned food fruit and vegetables can count as well. The body renews every one of its cells once every week – so it’s important to take enough sleep so the body can restore itself. Cans of fizzy drinks can contain between 6 – 7 ½ teaspoons of sugar.
13 слайд
Выберите книгу со скидкой:
БОЛЕЕ 58 000 КНИГ И ШИРОКИЙ ВЫБОР КАНЦТОВАРОВ! ИНФОЛАВКА
Инфолавка – книжный магазин для педагогов и родителей от проекта «Инфоурок»
Курс повышения квалификации
Курс профессиональной переподготовки
Учитель английского языка
Курс повышения квалификации
Найдите материал к любому уроку,
указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
также Вы можете выбрать тип материала:
Общая информация
Номер материала:
ДA-044129
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Источник